Trabant 601


1963.

Megjelenik a 601-es típus ( gyári kódja P61, a motoré P63-64 ) Az első 601 bemutatása. Fehér műszerfal, kerek óra, billentyűs kapcsolók. Nincs még szellőző a C-oszlopon, a tank 24l-es. Még bajuszos az orrembléma, sűrű rácsozatú a homlokfal, duroplasztból, fémkeretes az index, háromrészes lökhárítók. Fémkeretes hátsó prizma, ívelt hamutartók. Rendszámvilágítás 5 izzóval. Íves külső-belső tükrök. 9,5x975 ékszíj. Karburátor típusa 28 HB 2-7.

1964.

Fekete műszerfal, trapéz alakúra cserélt óra.

1965. június

Főtengelycsapágy átmérő 47mm-ről 49mm-re nő.


1965. szeptember

  • Olajfilmes légszűrobetét helyett megjelenik a papírbetét.

  • Kombi megjelenése, itt már Universal néven.

  • 601 DeLuxe - Krómozott külső alkatrészek, extrák, időnként más színre lakkozott tetővel. A piros tetős kivitelnél a díszlécek gumiszalagja is piros. A DeLuxe egyben előredönthető üléssel készül.

  • 601 Hycomat - Egyedi rendelésre, de nagy szériában gyártják az automata kuplungot.


  • 1967.





  • Duplex fék előre, szegecselt helyett ragasztott fékbetétek.

  • Tramp, Kübel -  Megjelennek a nyitott változatok, a Tramp a hadsereg/határőrség részére, a Kübel a civil változat (erdészeknek, stb... )

  • 1969.

    P65-66 gyári kódú motor. Az embléma felkerül a motorháztetőre, még alumínium, mint ahogy a hátsó típusfelirat is. Motor 24LE, végsebesség 105 km/h. Megjelenik a szellőzőrács a C oszlopon. Más formájú ülések, laposabb dísztárcsák. Nagyobb, fémkeret nélküli első index. Egy darabból álló, de még íves lökhárítók. Világítás és ablaktörlő forgókapcsolókat kap. Ékszíjméret változik 9,5x975-rol 9,7x1000-re.

    1971.

    Fokozatosan dönthető ülések, levehető üléshuzat.


    1972.

    26l-es tank, műanyag orrembléma és típusfelirat. M18x1,5 helyett normál, M14 x 1,25-ös gyertyák. Új, nagyobb gyújtótrafók. Radiál abroncs is kérhető.


    1973.

    Végütközős lengéscsillapítók, így megszűnik a futómű határolópántja.


    1974.

  • Az egymilliomodik Trabant. Tűgörgős dugattyúcsapszeg, 1:50-es keverék. 4,33-ról 3,95-re módosult áttétel, végsebesség 108km/h.

  • Special: Kormányzár, elakadásjelző, intervallumos ablaktörlő, új műszerfal, még vastag tetővel.


  • 1976.

    Új rendszerű fűtés, új első kipufogódob, motorburkolat, kipufogócsonk. Új színek rendelhetőek. Újfajta automatikus utánállító a fékekhez. Az első maszk fémből.


    1979.

    Kétkörös fékrendszer, új, műanyagvégű lökhárítók.


    1980.

    A DeLuxe felszereltsége bővül: ködlámpa, tolatólámpa, elektromos ablakmosó, kétszólamú kürt.


    1983. szeptember





  • 12V-os elektromos rendszer, elektronikus gyújtás, limuzinnál a B oszlop szélesebb. Generátor a dinamó helyett.

  • DeLuxe tovább bővül: fejtámlák, hátsóablak-fűtés

  • Universal - Gázrugók a hátsó ajtónál.

  • 1985.

    Halogén fényszórók, piacra kerül a tetőablakos változat.


    1986.

    Új, szinkroncsuklós féltengelyek, fogyasztásmérő műszer. Új kuplungszerkezet, főtengelyre labirintgyűrű kerül. Új ülésállító szerkezet. Csavarrugós hátsó futómű.


    1987. szeptember

    Széria a hátsóablakfűtés. Új, 28 H1-1 karburátor.




    ::: főoldal | 500 - 1957 | 600 - 1962 | 601 - 1963 | 1.1 - 1989 | egyéb érdekességek ::: trabant logo